Klik...!Klik....! Klik For More Info About This Advertisement.

Suka Blog Nie....

Thursday, November 21, 2013

Tuesday, November 19, 2013

LDP KSSR Matematik Tahun 4

LDP KSSR Tahun 4 disampaikan oleh Cikgu Salleh. Dihadiri oleh guru2 matematik Tahun 1-Tahun 6 SKDC....

Sunday, November 17, 2013

Jamuan akhir tahun kelas 1 Arif

Last2 minit sempat gak nk wat jamuan. Alhamdulillah ada parent yg baik hati sudi menyumbang mihun n kuih muih...terima kasih juga kpd anak2 murid cikgu yg bawa makanan dr umah...ada yg bawa jajan, nasi lemak bungkus, cupcake, sandwich, nugget, roti sosej dan macam2 lagi lah....kira byk sgt dah tu bg memeriahkan majlis akhir tahun yg tak seberapa.

Peraduan 9 kelainan KOSMO

Jom sertai peraduan mencari kelainan KOSMO Siri 1-5 bermula 1-30 November 2013. Mana tahu kot ada rezeki boleh menang..

Thursday, November 14, 2013

Aktiviti mengemas dan membersihkan kelas 1Arif

 Sukanyer budak2 ni...tinggal sehari je sekolah, lps tu cuti panjang...hari ni kena tolong cikgu kemas kelas lah ye apa2 yg patut. Bebudak tahun 1 nie apalah sgt kudratnye...setakat tolong sapu dan buang sampah tu kira oklah. Alhamdullilah ada juga parent yg rajin menolong. Nenek kpd Diyana....tiap2 pagi rutin hariannya menolong menyapu dan mengemas kelas 1Arif...sampai bebudak nie mesra dan siap panggil nenek pulak tu. Saya yg cikgu ni plak segan...kekadang tu " tak yah sapu lah makcik biar ajelah, nanti habis kelas budak2 dah balik saya sapulah"..."takpe cikgu biarlah makcik tolong nie ikhlas...cucu makcik pun dlm kelas nie..biarlah budak2 nie belajar dlm suasana yg selesa dan bersih. Kebetulan hantar diana g skolah bolehlah makcik tolong sapu dan bersihkan kelas pagi2."....Wah mmg terharu baik sungguh parent nie..spjg mengajar kt sini nie lah first time ada juga parent yg sanggup tolong cikgu sama2 bersihkn kelas dari awal tahun hingga akhir tahun.....terima kasih tak terhingga dari kami Kelas 1Arif. Sempatlah amik gambar sebagai kenangan.

 




Wednesday, October 2, 2013

Integriti Guru Sebagai Ibadah

Integriti guru sebagai satu ibadah. Penceramah Encik Hafizi dari PPD Seremban.

Healthty Tea dari Daun Belalai Gajah

Belalai gajah merupakan sejenis herba untuk mencegah pelbagai jenis penyakit. Antaranya menurunkan panas badan, radang paru2, jaundis, hepatitis, tulang patah dan ciri-ciri anti kanser, kencing manis, darah tinggi, sakit buah pinggang. Dapatkan segera sebelum terlambat.