Klik...!Klik....! Klik For More Info About This Advertisement.

Suka Blog Nie....

Wednesday, November 2, 2011

Raya Aidilfitri 2011

Raya Aidilfitri ari tu kt umah mak mentua di Kota Gelanggi 1. Actually tiap2 tahun raya memang kt sana pun coz keluarga aku kt sarawak tak sambut. Jadi kitaorg ni takde masalah nak gaduh balik raya rumah sapa tahun nie. Raya haji pun sama gak. sebabnya aku convert. keluarga aku kt sarawak majoroti masih beragama kristian..... balik pun bulan 12 sambut krismas.
Masa ni mmg tengah sarat betul, patut 29hb dah kena masuk wad...kalau tak bersalin lagi coz due 30hb. Mak mentua kata takpe tunggu sakit dulu baru pegi hospital.So aku apa lagi raya sakan dulu lah 30 & 31 hb tu. segala benda aku hentam..patut aku kena control coz BSP aku tinggi. sebab ada BSP  lah aku patut bersalin betul2 ikut due, kalu tak takut berlaku sudden death @ baby besar sangat. Risau tu memang risau...dah semua orang kata raya dulu, Insya Allah tak de apa2. Aku pun tak rasa sakit. Baby pun gerak ok.
1/9/2011 aku dan suami nekad g hospital Temerloh, sampai sana dalam pukul 3pm. lewat sikit coz pagi tu ada org dtg beraya. sampai sana doc check bukaan tak de lagi...bila scan baby dah berat dalam 3.5-3.7kg. Doctor kata kena bersalin jugak ari tu, dia suruh induce dulu. Bila doc cakap nak induce, aku pun dah gelabah coz berdasarkan pengalaman anak 1st & 2nd pun mcm tu gak...siksa menunggu. Nie bila dengar anak besar lagi lah aku kecut...aku pun dengan beraninya...tanya doc."doc, boleh tak kalu saya nak ceasaer?" Sebenarnya doktor tak bagi. Mana ada kt hospital kerajaan boleh request macm tu...lainlah kalu kau menteri! Alhamdullilah...doktor bagi. Petang tu aku puasa jap...dalam pukul 5pm aku masuk OT. Tepat 5.54pm lahirlah Nurfatin Aneesa dengan berat 4.25kg. Semua org terkejut termasuk doktor coz tak sangka lak besar mcm tu...& then ingatkan baby boy coz scan selama nie doktor selalu cakap confirm anak u lelaki! doctor tu siap cakap i tak pernah silap...lepas nih nak jumpa doc tu balik, lain kali jgn cakap besar!
Oklah dah penat bercerita.....apa2pun Alhamdulliah Nurfatin Aneesa dah dua bulan. Aku pun dah lama abih pantang. Cuti pun lama lagi......tahun depan baru keje! Bestnye....... seronok jadi cikgu sekolah rendah ni!

1 comment:

  1. Leave your message or comments and be my friends...marilah kita sama2 berkongsi pengalaman, minat dan hobi atau apa2 saje yg berfaedah. TQ coz sudi singgah di blog saya.

    ReplyDelete