Klik...!Klik....! Klik For More Info About This Advertisement.

Suka Blog Nie....

Saturday, September 14, 2013

Kes Kena Aniaya Dengan Linguaphone

Assalamualaikum wbt kepada semua pembaca blog Mutiara Hati. Lama dah tak update blog ni. Sebenarnya takde idea nak tulis apa. Untuk entri kali ini lebih kepada luahan perasaan dan tidak puas hati terhadap Linguaphone. Haritu dgn suami bercita-cita nak tukar kereta lain...almaklumlah kereta dah lama enjin pun semput so nak buat loan lah utk beli kete. Tahu2 kna CTOS. Rupanya linguaphone punya kerja. Dgn perasaan x puas hati call diaorg. LP kata saya ada amik barang diaorg pada tahun 2002. masa tu mmg ada deal dgn LP nih .Ada byar deposit tapi x jadi amik barang. Masa tu cuma kata tak jadi amik barang tapi x sign agreement utk cancel...itulah yg silapnyer...almaklumlah x fikir panjang lagipun masa tgh blajar lagi kat U....ingatkn salesman tu betu2 dh cancel rupanya pembayaran tu masih berjalan hingga sekarang.....tahu2 nk kna byar 12k ...gila ke apa LP nih...terkejut beruk. Rupa2 nya bila check kt intenet byk kes penipuan LP nie yg melibatkan student U. Kira kes naya nie....kalu ada sape2 yg pernah kena dgn LP nie bolehlah share...saya pun dah letih memikirkan apa yang patut dilakukan lagi.....feeling:(

6 comments:

  1. as salam.

    ya allah keciannya. so apa tindakan awak skrg nie. harap dapat di selesaikan secara baik.

    p/s kurang hajar punya LP. aniaya orang ya.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Ms Halina.....saya plan bersua muka je dgn diaorg ni..nk tgk surat agreement..mesti diaorg simpan kn? Saya satu bukti pun xde pasal pembelian nih...kalu repot kt polis pun sia2 je...kalu diaorg x de simpan apa2 bukti bolehlah repot kt polis..kes menipu...tp kalu ada kna minta pengurangn lah...

    ReplyDelete
  3. saya pun sama.. now CTOS nama saya,. principal RM890.00 tapi sy kena byr 6k

    So sad...

    ReplyDelete
  4. yang geram lg tu.. bkn sy yg beli.. camne tu

    ReplyDelete
  5. saya ade beberapa kawan yang jadi mcm ni termsuk diri sy sndiri . kes 5 tahun lepas yg tatau ape2 psl ni . brg ta amek , tp nme da kene ctos . mari kite fight benda ni .. ade pape maklumat , call no sy 0172687805 .

    ReplyDelete
  6. sya pn trkena dgn LP skrg tgal 550 lg

    ReplyDelete